Ο κριτικός λόγος για το έγκλημα, την κοινωνική απόκλιση και τη διαχείρισή τους

Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014

Γρηγόρης Λάζος. Μαθήματα φυλακής.

Από τη στήλη 'Πείτε μας τη γνώμη σας' της εφημερίδας Το Βήμα (ως τις 20:00 της 8ης Δεκεμβρίου 2014):
 
Στην εν εξελίξει άτυπη ψηφοφορία με πρόταση έκφρασης γνώμης την
 
Ο Ν. Ρωμανός κάνει απεργία πείνας γιατί δεν του δίνουν άδεια να παρακολουθεί μαθήματα στο ΤΕΙ. 
Εσεις πιστεύετε ότι ... 

και τέσσερις εναλλακτικές επιλογής, ως τις 20:00 της 8ης Δεκεμβρίου 2014 το αποτέλεσμα ήταν
 
Πρέπει να του παραχωρούνται άδειες να παρακολουθεί μαθήματα στο ΤΕΙ: 1139 ψήφοι ή 26.49%
Πρέπει να παρακολουθεί τα μαθήματα από τη φυλακή: 2172 ψήφοι ή 50.52%
Πρέπει να εκτίσει την ποινή χωρίς ευεργετήματα: 839 ψήφοι ή 19.52%
Δεν ξέρω / Δεν απαντώ: 149 ψήφοι ή 3.47%
 
Στο συγκεκριμένο κοινό που κατέθεσε επιλογή είναι εμφανής η επικράτηση μιας (νεο)συντηρητικής ποινικότητας και τιμωρητικότητας που στρέφεται ειδικά προς τον Νίκο Ρωμανό, ή μάλλον, ευρύτερα προς τις πολιτικά και πολιτισμικά ενεργές κοινότητες των αντιεξουσιαστών. Είναι χαρακτηριστικό το ότι αποδίδεται μεγαλύτερη σημασία στην ποινική τιμώρηση παρά την εκπαιδευτική διαδικασία. Μάλιστα, περίπου ένας-μία στους-ις δύο θεωρεί ότι ότι είναι δυνατό να υπάρχει παιδεία σε συνθήκες φυλακής. Εκτιμούν ότι πρέπει να παρέχεται στον έγκλειστο τόση παιδεία όση μπορεί να χωρέσει στη φυλακή. Άλλωστε, και το Βήμα αποδέχεται τον ποινικής παρά παιδειακής έμπνευσης χαρακτηρισμό 'ευεργέτημα', ως εάν το να επιτρέπεται η πρόσβαση στο  πολιτισμικό αγαθό της παιδείας δεν συνιστά αυτονόητο μιας πολιτισμένης κοινωνίας αλλά 'χάρη' που παρέχει (με μέτρο) το 'μεγαλόχαρο' ποινικό σύστημα. Και για επτά στους-ις δέκα που κατεθεσαν την γνώμη τους, ο Ρωμανός δικαιούται του ειδικού τύπου της 'εξ αποστάσεως παιδείας στο κελί' ή δεν δικαιούται ούτε καν αυτό το 'ευεργέτημα'.         

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου